The Motives of Sumedang Residents in Consuming Sumedang Ekspres as the Primary Mass Media
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ananda, L. R., & Kristiana, I. F. (2017). Studi kasus: kematangan sosial pada siswa homeschooling. Jurnal Empati, 6(1), 257–263. https://doi.org/10.14710/empati.2017.15090
Ansdell, P., Thomas, K., Hicks, K. M., Hunter, S. K., Howatson, G., & Goodall, S. (2020). Physiological sex differences affect the integrative response to exercise: acute and chronic implications. Experimental Physiology, 105(12), 2007–2021. https://doi.org/10.1113/EP088548
Awaludin, A., & Lestari, E. S. (2020). Penggunaan Google Search dalam pemenuhan kebutuhan informasi mahasiswa Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Subang. OMNICOM: Jurnal Ilmu Komunikasi, 5(2), 33–40. Retrieved from https://ejournal.unsub.ac.id/index.php/FIKOM/article/view/793
Dirgantara, H., Supriadi, D., & Bisman, A. (2020). Motif pelanggan dalam menggunakan Kompas.id sebagai layanan media digital berbayar. Jurnal Kajian Jurnalisme, 3(2), 167–179. https://doi.org/10.24198/jkj.v3i2.23837
Ghufron, N., & Risnawita, R. (2012). Teori-teori psikologi. Yogyakarta: Ar-Ruzz Madia.
Ispriadi, B. D. S., Putri, D. A., & Dewani, P. K. (2020). Eksistensi media cetak pada masa pandemi Covid-19. JISIP: Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 9(2), 127–134. https://doi.org/10.33366/jisip.v9i2.2233
Istakhori, K. (2018). Koran dan persepsi publik. Retrieved from Serbuk Indonesia website: https://www.serbukindonesia.org/2018/10/koran-dan-persepsi-publik.html
Ivena, V. (2020). Konvergensi media, menjadikan jurnalis super di era milenial. Retrieved from Kompasiana website: https://www.kompasiana.com/
vincentiaivena2043/5f95bfe98ede483357070983/konvergensi-media-menjadikanjurnalis-super-di-era-milenial
Mulyatiningsih, E. (2012). Metode penelitian terapan bidang pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Narimawati, U. (2010). Penulisan karya ilmiah. Bekasi: Genesis.
Nurhasanah, S., & Alkatiri, J. (2019). Strategi surat kabar Radar Depok dalam mengantisipasi media online. CoverAge: Journal of Strategic Communication, 9(2), 43–51. https://doi.org/10.35814/coverage.v9i2.1126
Paramastri, N. A., & Gumilar, G. (2019). Penggunaan Twitter sebagai medium distribusi berita dan news gathering oleh Tirto.Id. Jurnal Kajian Jurnalisme, 3(1), 18–38. https://doi.org/10.24198/jkj.v3i1.22450
Pavitasari, S. P., Fadilah, E., & Merdekawati, I. (2019). Persepsi khalayak terhadap radio komunitas kampus 107.8 Mandalla FM. Jurnal Kajian Jurnalisme, 3(1), 95–106. https://doi.org/10.24198/jkj.v3i1.22451
Subri, M. (2006). Ekonomi sumber daya manusia dalam perspektif pembangunan. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Sucahya, M. (2013). Teknologi komunikasi dan media. Lontar: Jurnal Ilmu Komunikasi, 2(1), 6–21. https://doi.org/10.30656/lontar.v2i1.274
Umar, H. (2008). Metode penelitian untuk skripsi dan tesis bisnis. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
West, R., & Turner, L. H. (2010). Introduction to communication theory: An analysis and application (4th ed.). New York: McGraw-Hill
DOI: https://doi.org/10.24198/jkj.v6i1.35952
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Author(s)
![Creative Commons License](http://licensebuttons.net/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Kajian Jurnalisme Indexed by:
Editorial Office of Kajian Jurnalisme:
Journalism Study Program, Faculty of Communication Sciences, Universitas Padjadjaran
Building 3 2nd Floor, Jl. Raya Bandung Sumedang KM.21, Jatinangor, Sumedang Regency, West Java 45363
Email: kajian.jurnalisme.fikom@unpad.ac.id
Telepon: (022) 7796954
Faks: (022) 7794122
Kajian Jurnalisme Supervised by: